Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zážitková pedagogika a její místo ve výchovném a vzdělávacím programu střední školy
BERAN, Jiří
Tématem diplomové práce je zážitková pedagogika a její místo ve výchovném a vzdělávacím programu střední školy. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy zážitkové pedagogiky, výchovně-vzdělávací proces, výukové strategie zážitkové pedagogiky, druhy a prevence rizikového chování. Výzkumná část je zaměřena na vytvoření a následné realizaci zážitkového adaptačního kurzu. Výzkumu se účastnilo 139 respondentů ze skupiny 1 a 232 respondentů ve skupině 2. Data byla sesbíraná pomocí upravené verze dotazníku B-3. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda zážitkový adaptační kurz má vliv na vnímání vlastní pozice ve třídě, kvalitu kolektivu a vnímání pocitů bezpeční, přátelství, spolupráce, důvěry a tolerance. Hypotézy zaměřené na pozici ve třídě a kvalitu kolektivu nebyly potvrzeny, nebyl zde žádný signifikantní rozdíl mezi porovnávanými skupinami. Naopak hypotéza zaměřená na pocity ve třídě byla statisticky potvrzena. Výzkumná studie ukázala, že zážitkový adaptační kurz má vliv především na pocity ve třídě.
Život dítěte v náhradní rodinné péči
Dejlová, Blanka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Téma: Život dítěte v náhradní rodinné péči Tato bakalářská práce pojednává o problematice náhradní rodinné péče, zejména pak o soužití náhradních rodičů a přijatého dítěte, které má výchovné problémy. Cílem bakalářské práce je seznámení s problematikou náhradní rodinné péče a přiblížením konkrétního případu dítěte s výchovnými problémy zmapovat, jak tuto situaci řeší rodina. Práce měla dát odpověď na to, jaké faktory mohly mít vliv na projevení se výchovných problémů vybraného dítěte. Práce je členěna na dvě části, a to teoretickou a empirickou. Teoretická část se věnuje popisu forem náhradní rodinné péče v České republice a její historii. Zabývá se také sžitím - příprava, utváření vazeb atd. a následným soužitím - vývoj, výchova, vztahy, okolí, atd. dítěte s náhradní rodinou. V empirické části jde o kvalitativně orientovaný výzkum prostřednictvím případové studie, kdy nástrojem sběru dat je nestandardizovaný rozhovor, pozorování a studium a analýza dokumentů. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že na vzniku výchovných problémů vybraného dítěte v případové studii, měl hlavní vliv romský původ. Dále pasivní přístup, pohodlnost, lenost, emotivní výbušnost, vzhlížení ke kamarádům se závadovým chováním a puberta, která výše zmíněné umocnila.
Život dítěte v náhradní rodinné péči
Dejlová, Blanka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Téma: Život dítěte v náhradní rodinné péči Tato bakalářská práce pojednává o problematice náhradní rodinné péče, zejména pak o soužití náhradních rodičů a přijatého dítěte, které má výchovné problémy. Cílem bakalářské práce je seznámení s problematikou náhradní rodinné péče a přiblížením konkrétního případu dítěte s výchovnými problémy zmapovat, jak tuto situaci řeší rodina. Práce měla dát odpověď na to, jaké faktory mohly mít vliv na projevení se výchovných problémů vybraného dítěte. Práce je členěna na dvě části, a to teoretickou a empirickou. Teoretická část se věnuje popisu forem náhradní rodinné péče v České republice a její historii. Zabývá se také sžitím - příprava, utváření vazeb atd. a následným soužitím - vývoj, výchova, vztahy, okolí, atd. dítěte s náhradní rodinou. V empirické části jde o kvalitativně orientovaný výzkum prostřednictvím případové studie, kdy nástrojem sběru dat je nestandardizovaný rozhovor, pozorování a studium a analýza dokumentů. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že na vzniku výchovných problémů vybraného dítěte v případové studii, měl hlavní vliv romský původ. Dále pasivní přístup, pohodlnost, lenost, emotivní výbušnost, vzhlížení ke kamarádům se závadovým chováním a puberta, která výše zmíněné umocnila.
Názory rodičů na výchovu předškolních dětí v kontextu problematiky výchovných stylů
TESÁRKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá způsobem výchovy předškolních dětí v rodině v kontextu problematiky výchovných stylů. Teoretická část objasňuje základní pojmy dané tematiky, dále charakterizuje specifika předškolního vývojového období včetně potřeb předškolního dítěte a podává obraz současné rodiny. Další část je zaměřena na psychologické aspekty výchovných metod, problematiku výchovných stylů a jejich vlivu na rozvoj osobnosti dítěte. Cílem praktické části je nahlédnout do názorů rodičů předškolních dětí na výchovu a porovnat tyto náhledy se stanovisky třídních učitelek MŠ na příkladu sedmi dětí z různého rodinného prostředí.
Rodina, rodinná výchova, její funkce, poruchy a vliv na vývoj dítěte.
NĚMCOVÁ, Petra
NĚMCOVÁ, P. Rodina, rodinná výchova, její funkce, poruchy a vliv na vývoj dítěte. České Budějovice 2012. Bakalářská práce. Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta. Katedra pedagogiky a psychologie. Vedoucí práce Mgr. Renata Jandová. Práce se v teoretické části zabývá charakteristikou rodiny, jejím vývojem, typy a funkcemi, výchovou v rodině, výchovnými metodami a vlivem rodinné výchovy na vývoj dítěte. Jsou zde zmíněna dětská práva a základní listiny, Úmluva o právech dítěte. V metodické části bakalářské práce jsou popsány jednotlivé metody a strategie praktické části bakalářské práce, způsob výběru vzorků jednotlivých rodin a kritéria, podle kterých byly tyto rodiny zařazeny do jednotlivých skupin. Následuje empirická část bakalářské práce, která obsahuje analýzu úředních dokumentů vedených na SPOD. Zde jsou popsány jednotlivé případy rodin funkčních, problémových, dysfunkčních a afunkčních, konkrétně vývoj každé této rodiny, plnění základních funkcí, typ rodiny, výchovné metody a typy výchovných vedení, úplnost rodiny a vliv rodinné výchovy na vývoj a chování dětí. V příloze bakalářské práce jsou pro srovnání ve sloupcových grafech zaznamenány počty opatrovnických spisů vedených na SPOD od roku 2003 do roku 2011, dále počty nezletilých s výchovnými problémy od roku 2003 do roku 2011 a přehled počtu výchovných problémů dětí a mladistvých ve výsečových grafech. Další přílohou jsou 4 tabulky, v nichž jsou stručně shrnuty jednotlivé výše uvedené vybrané rodiny, jejich funkce, typy, používané výchovné metody a jejich vliv na vývoj a chování dětí.
Výchovné metody používané v salesiánských střediscích mládeže v České Republice
MACÁK, Libor
Práce se z pohledu pedagogiky volného času zabývá výchovnými metodami jako centrálním prvkem výchovného procesu a jedním z osobitých prvků práce v salesiánských střediscích mládeže (SaSM). Vychází z kvalitativního výzkumu provedeného formou obsahové analýzy projektových dokumentů osmi vybraných středisek. Úvodní část je věnována vymezení použitých pojmů a teoretickému úvodu do problematiky salesiánských středisek mládeže v ČR a výchovných metod v nich používaných. Druhá část popisuje předmět, metodiku, průběh a výsledky výzkumu. Další tři části představují syntézu poznatků získaných analýzou textů, doplněnou o informace z dalších dokumentů. Podrobně popisují jednotlivé prvky výchovy v SaSM (subjekty, cíle, podmínky, prostředky, organizační formy a me-tody výchovy). Stěžejní pátá část, věnovaná výchovným metodám, si ve svém zá-věru všímá také faktu, že ve zkoumaných dokumentech je výchovným metodám věnována relativně malá pozornost.
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy se žáky a jejich využívání ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na základních školách na Budějovicku\\
BENEŠOVÁ, Jitka
Téma diplomové práce týkající se vyučovacích a výchovných činností učitele tělesné výchovy je velmi rozsáhlé, zahrnuje velké množství jevů, z důvodů toho se práce zaměřuje pouze na vyučovací a výchovné metody, které uplatňují učitelé tělesné výchovy ve výuce na základních školách na Budějovicku. Práce se zabývá z větší části kvantitativním vyjádřením sledovaných jevů. Pro zjišťování výsledků byla využita metoda krátkodobého pozorování. Výzkum probíhal na 7 základních školách u celkem 20 učitelů na Budějovicku. Odpozorováno bylo 40 hodin tělesné výchovy. Výsledky byly zpracovány do přehledných grafů a tabulek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.